Egy bátor egér viszontagságai

utazás, világ, fotó

Geshcichte aus Siebenbürgen

2016. július 25. 14:42 - cincogó felicián

Bringázni vittük a lányomat. Olyan út kellett, ahhol nincs szintemelkedés, nincs forgalom, ellenben van aszfalt és a Berethalomra vezető út pont ilyen. Bepakoltuk a bringákat az autóba, elmentünk a Scharosch an der Kokel nevű faluig, hogy majd onnan biciklizünk tovább.

Nem a templom elől indultunk, mert egyrészt nem akartunk végigtekerni a falun, másrészt meg nem akartuk, hogy megrohanjanak a kis barnabőrű német gyerekek. A falu vége fele volt egy parkolásra alkalmas hely, ott álltam meg. Két bámészkodó helybéli rögtön odajött. Letekertem az ablakot. Egyikük köszönt, kezet fogott az ablakon keresztül, kezet fogott a feleségemmel is és szerintem a lányommal is kezet akart fogni, csak ő túl messze volt.

Merre megyünk? Berethalom, mondtam. És tudjuk az útat? Tökéletesen, válaszoltam, már voltam ott, többször is. Erre egy kicsit összezavarodott.

- Da' sânteți români sau sași?

- Sântem maghiari.

- Și noi sântem maghiari!, húzta ki magát.

Ha valaki nem értene németül, fordítom a párbeszédet:

- Románok vagytok vagy szászok?

- Magyarok vagyunk.

- Mi is magyarok vagyunk!

(Közben a feleségem megunta a hülyeséget. Menjünk már, mondta)

Saztán biciklivel megyünk-e? Igen, biciklivel. Egy pillanatra elgondolkodott.

- Șefu', folytatta, nu-mi dai și mie o bicicletă?

- Nu.

- Da' de ce?

- Pentru că noi sântem trei și avem trei biciclete.

- Atunci dă-mi douăzeci de lei! Numai împrumut, îți dau înapoi.

- De ce să-ți dau eu ție douăzeci de lei?

- Păi sântem maghiari, nu?

- Főnök, nem adsz nekem egy biciklit?

- Nem.

- Osztán mér nem?

- Mert hárman vagyunk és három biciklink van.

- Akkor adjál nekem húsz lejt. Kölcsön. Majd megadom.

- Miért adnék én neked húsz lejt?

- Hát magyarok vagyunk, nem?

Ennél a pontnál a feleségemnek végképp elege lett. Úgyhogy otthagytuk a magyar testvéreket és kigurultunk a faluból.

A bringázás egyébként nagyon jól sikerült.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cincogofelician.blog.hu/api/trackback/id/tr38913260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása